Лід
Новинний лід (hard lede):
- одразу повідомляє про найголовніше: хто, що, де, коли?
Неновинний лід (soft lede):
- “художній” початок тексту. Може створювати певну інтригу, натякати на щось більше, розповідати щось шокуюче.
Суперцитата
Найкраща цитата від найкращого спікера в цій історії.
Найкраща цитата – не парадоксальна чи жартівлива. Вона проста і виражає суть.
Натграф
Натграф (від англ. nut – горіх, ядро) – своєрідне продовження ліду. Одне або кілька речень, які пояснюють важливість історії.
Після ліду читач подумки ставить питання: “І що? Чому це важливо?” – і натграф на нього відповідає – “А ось що! Ось чому це важливо“.
Основний текст
Перевернута піраміда: Найважливіше на початку, менш важливе у кінці, неважливе – викиньте. Від загального до конкретного.
ДУЖЕ ВАЖЛИВО міняти ритм тексту.
Будьте корисними для читача. Пишіть ціни і адреси, робіть інфобокси та вставляйте посилання.
Не припускайте, що читач щось знає. Припускайте, що ваш читач не знає нічого. ЗОВСІМ НІЧОГО.
Уникайте пасивних форм дієслів – міняйте такі речення.
Кікер
Остання фраза, покликана вдало завершити текст. Як можна завершити текст?
- Хорошою короткою цитатою (Другою найкращою цитатою з тих, які ви маєте. Першу ви вже використали, як суперцитату на початку).
- Перспективою.
Головне: НЕ РОБИТИ ВИСНОВКІВ. Ви не маєте на це права.