Структура тексту

Лід

Новинний лід (hard lede):

  • одразу повідомляє про найголовніше: хто, що, де, коли?

Неновинний лід (soft lede):

  • “художній” початок тексту. Може створювати певну інтригу, натякати на щось більше, розповідати щось шокуюче.

Суперцитата

Найкраща цитата від найкращого спікера в цій історії.

Найкраща цитата – не парадоксальна чи жартівлива. Вона проста і виражає суть.

Натграф

Натграф (від англ. nut – горіх, ядро) – своєрідне продовження ліду. Одне або кілька речень, які пояснюють важливість історії.

Після ліду читач подумки ставить питання: “І що? Чому це важливо?” – і натграф на нього відповідає – “А ось що! Ось чому це важливо“.

Основний текст

Перевернута піраміда: Найважливіше на початку, менш важливе у кінці, неважливе – викиньте. Від загального до конкретного.

ДУЖЕ ВАЖЛИВО міняти ритм тексту.

Будьте корисними для читача. Пишіть ціни і адреси, робіть інфобокси та вставляйте посилання.

Не припускайте, що читач щось знає. Припускайте, що ваш читач не знає нічого. ЗОВСІМ НІЧОГО.

Уникайте пасивних форм дієслів – міняйте такі речення.

Кікер

Остання фраза, покликана вдало завершити текст. Як можна завершити текст?

  • Хорошою короткою цитатою (Другою найкращою цитатою з тих, які ви маєте. Першу ви вже використали, як суперцитату на початку).
  • Перспективою.

Головне: НЕ РОБИТИ ВИСНОВКІВ. Ви не маєте на це права.

AdMIN

Громадська організація «Гуманітарний рух»

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *