23–25 жовтня 2018 року у місті Краматорськ пройшов важливий і актуальний багатоденний тренінг з Медіа Громад «Community Media: ефективна комунікація робить громаду сильнішою та багатшою» для журналістів та діячів громадських організацій відбувся за участю знаних модераторів Катерини Жук та Павла Новікова.
Тренінг організувала «Сharit Tuner» спільно із «Deutsches Zentra institut tur soziale Fragen» та ГО «Інтерньюз-Україна».
Медіа Громад (Community Media) – принципово новий для України тип засобів масової інформації. Це «соціальні стартапи», що живуть життям своєї громади, захищають інтереси громади, інформують та згуртовують членів громади.
Тренери:
Павло Новіков – медіаменеджер, тренер, журналіст. Понад 20 років досвіду в ЗМІ та неприбутковому секторі, працював на ВВС, Радіо Свобода, був головним режисером Нового каналу, зараз є ведучим ранкових ефірів на Радіо НВ.
Катерина Жук – маркетолог, тренер, консультант. Понад 15 років досвіду в медіа (маркетинг, спонсорство, продажі), успішні комунікаційні соціальні проекти для UNICEF, УББ, Amnesty International, Anex Tour та ін.
Основні теми тренінгу:
- Законодавче регулювання Медіа Громад в Україні та світі;
- Волонтерство та управління цільовими аудиторіями;
- Канали комунікації з громадою та організація масових заходів;
- Фінансова модель існування: завдяки чому Медіа Громад стає фінансово незалежним?
Додатково:
Законодавство, що регулює діяльність Медіа Громад, є частиною зобов’язань України в рамках Угоди про Асоціацію з ЄС – саме в такий тип медіа мають (згідно стратегії) перетворитися роздержавлені муніципальні теле- і радіокомпанії.
Учасники мали можливість обговорити ряд питань за круглим столом «Медіа Громади – якісна децентралізація та розвиток демократії», де, зокрема, йшлося про міжнародний досвід, перспективи регулювання в Україні, стандарти прозорості та моделі фінансування Медіа громад.
Окрім цього, на тренінгах розглядалися питання законодавчого регулювання Медіа громад, управляння цільовими аудиторіями, канали комунікації з громадами, актуальність проведення масових заходів тощо.
Практичні приклади та досвід модераторів дали можливість учасникам відчути реальну потребу в активній роботі Community Media, що дасть громадам прозоріше, з відповідальністю, працювати на іх благо, а Україна стане більш відкритішою для світу через Community Media.
Важливим фактором є й місце проведення першого семінару щодо створення Community Media, адже саме тут, на Сході України, де сьогодні йде війна, і Краматорськ, як центр Донецької області має всі перспективи творити нову українську громаду, є потреба у якісному медіа-продукті.
Учасники також мали нагоду відчути дух життя на Донбасі, що є немаловажним для правильного подання інформації про війну на Сході України та про людей, які там проживають.