Фандрейзинг ми розумієм як пошук ресурсів (людей, устаткування, інформації, часу, грошей тощо) для реалізації проектів та/або підтримання існування організації.
Завданнями, що стоять перед ГО “Гуманітарний рух” у процесі фандрейзингу є:
- пошук потенційних донорів;
- обгрунтування потреб організації відповідно до інтересів потенційних донорів та рівнем їх розуміння наших проблем;
- постійна робота з потенційними донорами (формування, підтримку і розвиток зв’язків);
- формування громадської думки на користь підтримки діяльності організації чи колективу, збір листів підтримки, придбання авторитету.
Допустимі стратегії організації пошуку ресурсів:
- екстенсивна стратегія — створення баз даних фондів і програм;
- інтенсивна стратегія — підготовка проектів і подача заявок на грант в підібраний фонд або програму.
Фандрейзинг ГО “Гуманітарний рух” повинен проводитися членами самої організації без залучення зовнішніх “фахівців” з “консалтингових” фірм. Тобто розробкою і реалізацією стратегії пошуку фінансування члени ГО “Гуманітарний рух” займаються самостійно.
Допустимими методами для досягнення цілей фандрейзингу для ГО “Гуманітарний рух” є:
- Участь у спільних проектах і отримання цільового фінансування за програмами міжнародних організацій;
- Організація спеціальних заходів щодо збору коштів;
- Залучення волонтерів;
- Особисті коммунікації у соціальних мережах;
- Розсилка листів подяки;
- Самофінансування;
- тощо.
Недопустимими методами для досягнення цілей фандрейзингу для ГО “Гуманітарний рух” є:
- фінансування політичними та релігійними організаціями;
- фінансування з інших “токсичних” джерел (під токсичними джерелами фінансування маються на увазі джерела, зв’язок з якими негативно відіб’ється на репутації організації).
Можливими джерелами залучення ресурсів є:
- Компанії;
- Приватні особи;
- Фонди;
- Державні органи.
Кожне з цих джерел може виступати в якості:
- Фінансового спонсора;
- Спонсора на умовах бартеру;
- Грантодаючої організації.
Різниця між донорами, меценатами та спонсорами полягає в наступному:
- Донори — це організації, в місії яких передбачено надання фінансової допомоги на конкурсній основі.
- Меценати — це благодійна допомога фізичних осіб на добровільній основі.
- Спонсори — це конкретна допомога юридичних та фізичних осіб на певних взаємовигідних умовах.
Таким чином, пошук ресурсів займає в процесі фандрейзингу ГО “Гуманітарний рух” важливе, але не єдине місце. Крім того, фандрейзинг — це також переконання інших у тому, що діяльність нашої організації заслуговує всілякої уваги та підтримки.